روتر
کنترلر چیست ؟ از Gcode و Mcode چه میدانیم ؟
بررسی مزایا و معایب دستگاه cnc
با قطعه ای به نام کلت یا فشنگی آشنا شوید
اسپیندل و نقش آن در cnc سنگ
سی ان سی سنگ 4 کله
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

سی ان سی سنگ 4 کله

بررسی دستگاه سی ان سی سنگ چهار کله :
موتور محور XYZ سروو 1000W- 2000RPM می باشد . که توسط گیربکس های خورشیدی بدون لغی به دنده کوبله میشود و بر روی چرخ و شانه های مورب حرکت می‌کند . ریل های واگنی ۳۵ در محور، جهت هدایت لاینر می‌باشد. اسپیندل این دستگاه ۱۸۰۰۰ دور است که توسط ابزار بر روی سنگ حکاکی می کند . کف دستگاه از جنس ناودانی بر روی آن pvc و بین آن شیار است تا در زمان کار آب و خاک سنگ از بین آنها گذشته و به کف زمین برسد . سرعت بارگیری و پیشروی به نسبت ابزار و باردهی میباشد.

محورZ برای این چهار کله تمام آلومینیومی باشد . از این جهت که هم سبک سازی شود و هم دچار پوسیدگی نگردد . این محورتوسط چهار جک پنوماتیک بالانس می‌گردد. در این مدل دستگاه چهار طرف دستگاه کاور گردیده که در زمان کار ، آب به اطراف نپاشد . به این صورت که قطعه های کار را داخل دستگاه گذاشته و درب ها را می بندند . آنگاه آب و خاک از زیر دستگاه خارج می شود . پس از اتمام ماشین کاری در باز شده و قطعات کارها را بر می دارند.

درضمن کل بدنه دستگاه قبل از رنگ سند پلاس شده و بعد رنگ پلی اتیلن یا اتومبیلی میخورد که در جلوگیری از پوسیدگی بدنه بسیار مثمر ثمر می باشد. این دستگاه همچنین دارای یک کارت رادونیکس سه محور همراه با ریموت و کیس کامپیوتر می باشد. کل بدنه این دستگاه از فولاد ST52  ساخته شده است .  در توضیح این کار باید گفت وجود هر عنصری در فولاد اثر خاصی دارد مانند کربن منگنز و سیلیسیوم . به دلیل عنصر سیلیسیوم  در فولاد ST52 باعث بالا رفتن تحمل وزن و همچنین استحکام بسیار بالا در تنش و کرنش نسبت به فولاد ST37 ساختمانی   می‌شود .  بیشترین کاربرد ST52  در صنایع سنگین که نیاز به تحمل بار بالاست می باشد.

در ادامه به بررسی ویژگی های این دستگاه می پردازیم :

1- وجود دو موتور محرک در محور Y موجب حرکت با ثبات و بدون لرزش محور ها می شود

2- وجود ریل های دنده شانه ای موجب سرعت و دقت بالا می شوند .

3- بکار گرفتن ریل های خطی هدایت کننده در ساخت این دستگاها موجب دقت بالا می شوند

4- به واسطه ی وجود یک پمپ مکنده با مکش بسیار بالا می تواند گرد و غبار و پرتی ها را با اندازه های مختلف مکش کند .

5- طراحی خاص میز دستگاه به گونه ای است که با گیره هایی Material روی میز محکم می شود و به هیج وجه زیر کار تکان نمی خورد .

6- تجهیز شدن به سیستم هوشمند غفلت از میز کار دستگاه در صورتی که اپراتور اشتباه کند و اندازه ی برشی که در نرم افزار وارد می کند از قطر Material بیشتر باشد سیستم هوشمند دستگاه آن اشتباه را تشخیص داده و از آسیب به میز دستگاه جلوگیری می کند .

7- با سیستم روغنکاری خودکار فقط با یک فشار اهرم روغن تمام قسمت های دستگاه که نیاز به روغن کاری دارند روغن کاری می شوند .

8- دارای سیستم مکنده ی گرد و غبار .

9- دارای اسپیندل های هواخنک و یا آب خنک

10- دارای میز وکیوم یا میز ثابت به انتخاب مشتری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.