روتر
کنترلر چیست ؟ از Gcode و Mcode چه میدانیم ؟
بررسی مزایا و معایب دستگاه cnc
با قطعه ای به نام کلت یا فشنگی آشنا شوید
اسپیندل و نقش آن در cnc سنگ
سی ان سی سنگ 4 کله
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

روتر

ماشین CNC دستگاهی است که در آن نرم افزار کامپیوتری از پیش برنامه ریزی شده حرکات دستگاه و ابزارهای آن را مشخص می‌کند. این فرآیند برای بسیاری از ماشین‌های پیچیده از فرز و خراطی گرفته تا دستگاه سی ان سی روتر قابل استفاده است. در این دستگاه، برش‌های سه بعدی توسط مجموعه‌ای از حرکات برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود.
CNC در واقع مخفف عبارت Computer Numerical Control (کنترل عددی کامپیوتری) بوده و محدودیت‌های دستگاه‌هایی که با دست کنترل می‌شوند را ندارد. سیستم CNC شباهت زیادی به مجموعه اجزاء منظم کامپیوتری دارد اما با تمام اشکال کامپیوتری دیگر متفاوت است.
ماشین های CNC با یک سیستم کامپیوتری عمل می کنند که در آن بیت های برش دستگاه را حرکت می دهد؛ این فرآیند به عنوان کنترل عددی کامپیوتری یا CNC شناخته می شود. روترها ماشینهایی هستند که با استفاده از یک بیت به سرعت چرخش، معمولا در سراسر محیط قطعه یا حتی در مرکز برای برش طرح ها و اشکال، چوب یا سایر مواد را برش می دهد. اکثر این ماشین ها بسیار بزرگ هستند، اما یک روتر کوچک CNC یک دستگاه برش کوچکتر است که برای پروژه های چوبی بسیار کوچک استفاده می شود و یا برای برش قطعات کوچک دیگر از مواد. این روتر کوچک CNC معمولا به اندازه کافی کوچک است تا در یک میز کار یا در یک فضای کاری کوچک قرار گیرد.
برای استفاده از روتر کوچک CNC، اپراتور باید یک کامپیوتر را به سیستم وصل کند. این کامپیوتر باید با نرم افزار مناسب برای کنترل دستگاه لود شود و باید حداقل نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری که توسط سازنده تعیین شده است را برآورده کند. هنگامی که کامپیوتر وصل می شود، دستگاه را می توان برنامه ریزی کرد تا در یک مسیر خاص حرکت کند تا بر روی مواد مورد تغییر قرار گیرد. رایانه معمولا فوق العاده دقیق است، بنابراین یک روتر کوچک CNC مفید برای ساخت یک الگوی برش یکسان در چندین قسمت از مواد بارها و بارها.

بعضی از مدل های CNC مینی روتاری دارای قابلیت تغییر بیت ها در صورت لزوم هستند. این کامپیوتر می تواند برنامه ریزی شده برای انجام این کار، هر چند برخی از ماشین ها برای انجام این کار مجهز نیستند. اپراتور باید بیت ها را به صورت دستی در صورت لزوم تغییر دهد که می تواند وقت گیر و کارآمد تر باشد. بنابراین دستگاه به طور کامل خودکار نیست، زیرا برخی از روترها می توانند باشند. بیت ها برای ایجاد انواع مختلف برش در مواد تغییر داده شده یا به جای انواع مختلفی از مواد - کمی استفاده می شود در چوب ممکن است بهترین انتخاب برای برش پلاستیک، به عنوان مثال بیت برش به موتور متصل می شود که بیت را با سرعت بالا چرخان می کند. این موتور بر روی یک سیستم ترمز قرار می گیرد که به نوبه خود بر روی مسیری که به عقب و جلو حرکت می کند بر روی دستگاه نصب می شود. چرخ دنده موتور می تواند به سمت سمت در مسیر حرکت کند، به این معنی که بیت را می توان در هر قسمت از قطعه مورد برش قرار داد. مواد برش داده شده بر روی میز زیر موتور و بیت قرار می گیرند، و اندازه این جدول و همچنین اندازه مسیر، تعیین می کند که چقدر قطعه را می توان برش داد.
نحوه کارکرد روترها به صورت دقیق و قدم به قدم :
  1. طراحی یک فایل بردار که قطعه کار را در محورهای x ، y و z توسعه دهد. فایل بردار نحوه ارائه تصویر (قطعه کار) را مشخص می کند.
  2. پس از طراحی فایل برداری ، مرحله بعدی تبدیل آن به کد G است. G-code یک زبان برنامه نویسی است.
  3.  نرم افزار کنترل CNC اکنون فایل کد G را اجرا می کند و دستگاه را راهنمایی می کند تا در اطراف جسم حرکت کند تا همان را برش دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.