روتر
کنترلر چیست ؟ از Gcode و Mcode چه میدانیم ؟
بررسی مزایا و معایب دستگاه cnc
با قطعه ای به نام کلت یا فشنگی آشنا شوید
اسپیندل و نقش آن در cnc سنگ
سی ان سی سنگ 4 کله
یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

خط آسمان

عناصر مهم در نما ساختمان:

مصالح: از مهمترین اجزا و عناصر تشکیل دهنده شکل و فرم نماست و اولین چیزی توسط ناظر دیده می‌شود.
ورودی: ورودی ساختمان فضای عمومی و خصوصی ساختمان را به هم وصل می‌کند و از مهم‌ترین عناصر و نشانه‌های ساختمان است.
بازشو‌ها: سطحی از نما که قابلیت عبور نور یا هوا را دارند، قابل باز و بسته‌شدن هستند و به منظور تامین نور یا تهویه ایجاد می‌شوند.
پیش‌آمدگیها: تغییرات حجمی نما که از سطح کلی نمای ساختمانت بیرون زدگی دارد.
بام بنا : سقف بیرونی آخرین طبقه ساختمان، به عنوان بام تلقی می‌شود که همچون پوسته‌ای بر سر ساختمان قرار دارد. از نظر بصری به عنوان نمای پنجم ساختمان تلقی می‌گردد.
خط آسمان:  مرز جدایی حد انتهایی جداره ساختمان‌ها و آسمان از دید ناظر، که از کنار هم قرارگیری مجموعه‌های ساخته شده و فضای مابین، تشکیل می‌شود.
​​​​​​​در این مطلب سعی در آشنایی با خط آسمان داریم.

خط آسمان به آخرین خط تراز بنا یاخط اتصال بنا با آسمان یا نقطه برخورد خطوط فوقانی ساختمان ها با خط افق گفته میشود. وجود خط آسمان زیبا و منظم شاید تأثیرگذارترین عامل درنظم دهی به فضاهای شهری باشد. خط آسمان با شاخص کردن بنا یک اولویت بندی را به ذهن مخاطبان القا می کند و زیربنای هویت شهر هم با توجه به همین شاخص کردن بنا ساخته میشود. زمانی که به یک شهر خاص فکر می کنیم اولین تصویری که به ذهنمان می رسد دورنما و چشم انداز شهری آن است. دورنمای شهری در حقیقت حکم اثر انگشت را برای یک شهر دارد چرا که دورنمای هر شهری کاملاً منحصربفرد است.

مطالعه شهرهای تاریخی حکایت از وجود هماهنگی بین بافت کالبدی و اجتماعی  و همچنین توجه به خط آســمان و جزئیات نما دارد.اما ســرعت بالای تغییرات جامعه امروز مانع شکل گیری هارمونی بین بافت کالبدی و متن اجتماعی است.خط آسمان شهرهای دوران مدرن (عصر ســرعت و ماشین) بیشــتر تحت تأثیر بنیانهای اقتصادی و نیروهای سرمایه داری بوده است و در واقع در این دوران شــاهد کالاشدگی خط آسمان هستیم.بنابراین برای کاستن از آشفتگی و ناخوانایی شهرهای مدرن بایستی ضمن به رسمیت شناختن همه  بنیانهای شکل دهنده به شهر، نظارت لازم بر اثرگذاری آنها برخط آسمان صورت گیرد.

برای داشــتن خط آسمان شهری متنوع و در عین حال هماهنگ، در وهله اول نیاز به پیوند دوباره حوزه های فلســفه، هنر و زندگی روزمره است که از نگاه مجرد و انتزاعی کارشناسان مبرا باشد.توسعه حرفه های بین رشــته ای مانند معماری و طراحی شهری یکی از اقدامات در این راستاســت کــه بتواند نگاهی از پایین به بالا و مشــارکتی به خط آسمان شهری داشته باشد.

در ساخت و توسعه شهر، بهتر است که از ساخت عناصر و المان های بلند در بافت تاریخی خودداری شود تا عناصر شاخص تحت تاثیر قرار نگیرند و دید به آنها مختل نشود. ولی ساخت این ساختمانها اجتناب ناپذیر است و با گسترش شهرها نمی توان از ساخت آنها جلوگیری کرد. بهتر است که این بناها در منطقه مشخص و دور از بافت تاریخی قرار بگیرد و ترجیحاٌ در شهرهایی مانند میبد که تاریخی است، از ساخت ساختمانهای بلند مرتبه با کاربری هایی به جز مذهبی اجتناب شود.

جعبه دستمال کاغذی از جنس سنگ

این محصول با استفاده از سنگ طبیعی و با سایز استاندارد ساخته شده است. میتوان دستمال کاغذی های اقتصادی که در بسته بندی پلاستیکی عرضه میشود را درون این جعبه قرار داد و استفاده کرد.
شکل ظاهری این محصول بسیار لوکس و زیباست و مناسب میزهای پذیرایی در مکان های مختلف میباشد. این محصول را میتوان با انواع سنگ های ساختمانی تولید کرد.
لبه های باکس کاملا ابزار خورده و صیقلی میباشد و دهانه خروجی باکس به وسیله واتر جت برش داده شده و بصورت نیمگرد ابزار خورده و صیقلی میباشد.

نقش ها :

گل و مرغ از نقوش رایج هنر ایرانی است که روی این جعبه‌ سنگی نقش بسته است. جعبه‌ای از سنگ مرمر که با ظرافت تمام ساخته شده است.
جعبه دستمال کاغذی یکی از اقلامی است که در نوع خود وسیله ای کاربردی است اما می تواند تبدیل به زینتی برای میز پذیرایی شما باشد.

سنگ مرمر و جعبه دستمال کاغذی :

یکی از ویژگی های سنگ مرمر، قابلیت عبور نور از آن است. اما زمانی که این سنگ به ضخامت بسیار نازک برش می خورد این قابلیت بیشتر به چشم می آید و زیبایی آن چند برابر می شود.
سنگ مرمر به صورت طبیعی طرح ها و خطوطی در دل خود دارد که باعث می شود تمامی احجامی که بعد از برش به دست می آیند ظاهری منحصر به فرد داشته باشند. مراحل ساخت جعبه دستمال کاغذی سنگی به شرح زیر می باشد. سنگ مورد استفاده مرمر می باشد.
بعد از آنکه سنگ ها به نازکی 3 میلیمتر برش خوردند، قطعه های هندسی سنگ به هم چسبانیده و به شکل گلدان یا جعبه در می آیند .
این سطوح صیقلی آماده طرح انداختن هستند. در طراحی اولیه هنرمند با مداد طرح را روی سنگ می زند و بعد از بدست آمدن طرح کلی شروع به رنگ آمیزی آن می کند. طرح هایی که بیشتر در این هنر به کار برده می شوند، اکثرا زیرمجموعه هنر های ایرانی- اسلامی هستند مانند مینیاتور،تذهیب ،ترنج، ختایی ،گل و مرغ، نقاشی، خطاطی و...
در مرحله آخر برای جلا و شفافیت طرح بر روی سنگ، لایه ای از پلی استر بر روی آن زده می شود.
 از معروف ترین نقش های روی جعبه دستمال کاغذی سنگی نقش گل و مرغ می باشد یا به اصطلاح نگارگری گل و مرغ.
گل و مرغ سبکی در  نگارگری ایرانی است. این نقش نماد موهبت الهی و تجلی لطافت خداوند است. در ادبیات پارسی گفتگوی عاشقانه گل و مرغ به گفت و گوی سالک با خداوند تشبیه می شود. گل در مقام معشوق و پرنده مقام عاشقی را دارد که در انتظار شکفتن معشوق و دیدن وی است. در بعضی از آثار پرنده به تصویر کشیده نمی شود اما اگر در اثر حضور دارد معمولا حالت صبورانه برای شکفتن گل است.

سنگ سند استون

سنگ سنداستون کرال جزء سنگ های رسوبی می باشد. سنگ های سنداستون در واقع همان ماسه سنگ ها می باشند. سنگ های رسوبی عموعا جزء دسته سنگ های سناخته شده هستند و در مناطقی به وجود می آیند که آب بسیار زیادی در آن مناطق وجود داشته باشد. سنگ های سنداستون به دو دسته ی کلی سنداستون طرح چوب و سنداستون کرال طبقه بندی میشوند
ماسه سنگ ها از ماسه های ریز و درشتی به وجود آمده اند. این سنگ هم مانند سنگ سنداستون طرح چوب ساب پذیری خوبی ندارد و مانند دیگر سنداستون ها به صورت بوش همر و مات مورد استفاده و تولید می گردد. نکته جالب توجه در رابطه با سنگ کرال، فرآوری و برش آن به صورت 40 طولی و اسلب می باشد.

بررسی مزایا و ویژگی های سنگ های سنداستون به شرح زیر می باشد :
  • این سنگ ها از زیباترین انواع سنگ های رسوبی به شمار می آیند.
  • سنگ های سنداستون از جنس اهک بوده و بنابراین جذب اب نسبتا بالایی دارند بهتر است از این سنگ ها در نقاط مرطوب مانند راه پله ، کفپوش سالن ها ،در حمام ، سرویس بهداشتی و اشپزخانه استفاده نشوند.
  • سطح این سنگ ها زبر می باشد.
  • به گونه درشت دانه از این سنگ ها ،سنگ کنگلومرا نیز گفته می شود.
  • ظاهر و بسیاری از ویژگی های این سنگ،شباهت هایی به سنگ مرمریت گندمک دارد.
  • به گونه درشت دانه از این سنگ ها ،سنگ کنگلومرا نیز گفته می شود.
  • جنس این ماسه سنگ ها از ترکیب کلسیم کربنات ،دولومیت و سیلیس می باشد.

معایب سنگ سنداستون :

جذب آب بالا و چسبندگی کم از معایت سنداستون است . لازم است که برای نصب سند استون از گیره اسکوپ سنگ استفاده کرد چرا که به خوبی با ملات و دوغ آب نمی چسبد .
به دلیل داشتن تخلخل زیاد و جذب زیاد آب ، استفاده از سنداستون در سنگ پله و کف حال و پذیرایی و سرویس بهداشتی و حمام مناسب نیست .

کاریرد سنگ سنداستون در ساختمان چیست ؟
  1. سنگ کف محوطه
  2. شومینه و آبنما ها
  3. سنگ نمای داخلی
  4. سنگ راه پله ها و استفاده آن در پله ها
  5. سنگ نمای بیرونی

از سنگ تراونیکس و کاربرد آن در ساختمان سازی چه می دانید ؟

سنگ تراونیکس از ترکیب سنگ تراورتن و سنگ مرمر ساخته شده است. کانی های موجود در سنگ تراونیکس آراگونیت ، کلسیت و کربنات آهن هستند.تراورتن یک سنگ رسوبی است. این سنگ در اثر فشار زیاد ، دما بالا و مدت طولانی دگرگون می شود و تبدیل به سنگ مرمر می شود. دما و فشار و زمان به مقدار کافی محیا نباشد سبب می شود سنگی به وجود بیاید که نه به طور کامل سنگ تراورتن است و نه سنگ مرمر. در واقع سنگ به وجود آمده سنگ تراورتنی است که بخشی از آن به سنگ مرمر تبدیل شده است و به آن سنگ تراونیکس می گویند.

در واقع سنگ تراونیکس هم در معادن سنگ تراورتن موجود خواهد بود هم در معادن سنگ مرمر. سنگ تراونیکس یک سنگ رسوبی دگرگونی است. این سنگ در رنگ های قرمز ، شکلاتی ، زرد و سفید یافت می شود. سنگ تراونیکس یک سنگ متخلخل است.این سنگ زیبایی و طرح های جذاب خاصی را دارد که سبب توجه طراحان به آن شده است.

بررسی ویژگی های سنگ تراونیکس به شرح موارد زیر می باشد :
  • رگه ها و نقوش این سنگ پررنگ بوده و وضوح زیادی دارند.
  • حرارت و گرما را جذب نمی کند.
  • مقاومت خوبی در برابر شرایط مختلف محیطی دارد.
  • بخشی از این سنگ شفاف بوده و نور را از خود عبور می دهد؛ در حالیکه بخش های دیگر این سنگ مات و کدر هستند.
  • رسوبی-دگرگونی بودن این سنگ باعث ایجاد تنوع رنگی بالا و طرح های مختلف در این سنگ شده است.
  • تضاد در رنگ و طرح این سنگ ها دیده می شود که باعث تناسب این سنگ ها با فضای داخلی خانه شده است.
  • جذب آب پایین دارد.

معروف ترین سنگهای تراونیکس :
  1. سنگ تراونیکس کارمانیا: اغلب دارای رنگ های سفید و خاکستری می باشد.
  2. سنگ تراونیکس یزد: از مهم ترین و بهترین تراونیکس های ایران می باشد که رنگی کرم مایل به زرد دارد.
  3. سنگ تراونیکس جنگلی: به دلیل رنگ های قهوه ای و سبز به این نام شناخته می شود.
  4. سنگ تراونیکس چوبی: طرح و رنگ آن مشابه بافت چوب است.

بررسی مزایا و معایب سنگهای تراونیکس که می توانند ما را در انتخاب این سنگ راهنمایی نمایند :

1- مزایا :
  • مقاومت بالا در برابر دمای بالا یا پایین
  • مقاومت در برابر جذب و نفوذ آب
  • استحکام و سختی زیاد
  • قابل استفاده در تمامی بخش های یک بنا
  • طیف رنگی گسترده از قرمز و قهوه ای گرفته تا زرد و سفید
  • قابل فراوری

2- معایب :
  • این سنگ ها طرح و نقش یکنواختی ندارند  بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که به طرح های یکنواخت و همسان علاقمندید، انتخاب تراونیکس ایده مناسبی نمی باشد.
  • به دلیل سرد بودن سنگ تراونیکس و حس سردی که در فضا القا می کند، برای محیط های سرد مناسب نمی باشد.

کاریرد سنگهای تراونیکس در ساختمان سازی :

از این سنگ به دلیل جذابیت خاصی که دارد در مکان های متعددی استفاده می شود. در کف پوش ها ، دیوار پوش ها ، پله ها ، ستون ها ، نمای داخلی و خارجی ساختمان و … از این سنگ استفاده می شود. از آن جایی که سنگ تراونیکس بر خلاف سنگ لایم استون جذب آب پایینی دارد به راحتی می توان ار آن در فضا هایی که در معرض رطوبت است استفاده کرد. مثلا استفاده از آن در آشپرخانه ، سرویس بهداشتی و … بلا مانع است.

دستگاه فرز دروازه ای و دستگاه فرز

آشنایی با دستگاه فرز دروازه ای :
ماشین فرز دروازه ای بسیار دقیق بوده و در سه محور، قابلیت حرکت دارد. این ماشین قابلیت برش همزمان چند اسلب را دارد که به دو صورت میز چرخان و هد چرخان می باشد و در مدل های خاص قابلیت فارسی بر کردن دارد. ماشین فرز دروازه ای دارای دو مدل پایه بتنی و پایه فلزی قابل ارائه است و در نوع بزرگ، دستگاه فرز دروازه ای قابلیت برش تا ارتفاع 50 سانتیمتر و چرخ مجهز به سیستم لیزری مسیر برش را دارا می باشد.

دستگاه فرز :
دستگاه فرز  یکی از ماشین های ابزار است و در ماشین‌کاری به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ظاهری شبیه به دریل‌ های میزی دارد. با این تفاوت که داری حداقل سه محور حرکتی میز (x y z) می‌باشد. ابزار برنده این دستگاه را تیغ فرز نامند.
 
فرزها دارای دسته بندی و تیپ بندی هستند که به شرح موارد زیر می باشند :
 
تیپ یک : در این تیپ فرز، هِد تنها برای برش در دو زاویه ثابت ارائه می شود که برای برش اسلب بصورت مربع و مستطیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت ، دیسک قابلیت برش در راستاهای دیگر و زوایای دیگر را ندارد.
تیپ دو : در این تیپ فرز، هِد قابلیت برش در زاویه های مختلف را داشته و بصورت برقی زاویه هِد کنترل می گردد. همچنین در این نوع فرز هِد قابلیت برش منحنی و اشکال هندسی متفاوت را دارد. این فرز به نحوی طراحی شده است که قابلیت زاویه گرفتن دیسک برای پخ زدن لبه سنگ را داشته باشد و بصورت دستی تنظیم می شود.
تیپ سه :  در این تیپ فرز، هِد مانند تیپ دوم است اما علاوه بر آن زاویه دیسک نیز بصورت برقی (بصورت پنج محور درجه آزادی اتوماتیک) قابل کنترل می باشد.

کاربردهای فراوان دستگاه فرز را بشناسیم :

  • شیار در آوردن
  • فرم تراشی بوسیله تیغ فرز فرم
  • کنار تراشی
  • برش
  • چرخدنده تراشی
  • صفحه تراشی

به طور کلی هم دو دسته ماشین فرز وجود دارد : 1- ماشین های فرز معمولی 2- ماشین های فرز مخصوص

دستگاه های cnc و ویژگی های آن

موضوع بحث ما در خصوص دستگاه cnc سنگ می باشد اما بهتر است آگاهی از دیگر انواع دستگاه cnc داشته باشیم. دستگاه های CNC جهت پردازش روی سنگ طراحی و تولید شده که با استفاده از دقت کامپیوتری محصولات با کیفیت بالا بواسطه این دستگاه ها میتوان تولید کرد. دستگاه های تراش CNC از متداولترین دستگاه های سی ان سی سنگ می باشد که در بازار موجود می باشد. این دستگاه ها در دو مدل متحرک سه محور و پایه کار متحرک طراحی و تولید می شود که برای تولید محصولات صنایع ساختمانی، مجسمه سازی و کارهای تبلیغاتی مناسب می باشد. 

پیش از شناخت ویژگی دستگاه های cnc بهتر است به بررسی انواع دستگاه های cnc بپردازیم :
  • دستگاه CNC برش لیزر: دستگاه برش لیزر از انواع دستگاه CNC است که کاملا شبیه به دستگاه برش پلاسما عمل می‌کند با این تفاوت که دستگاه CNC برش لیزر علاوه بر چوب و فلز، پلاستیک را نیز برش می‌دهد.

  •  دستگاه‌های Pick and Place CNC: از انواع دستگاه CNC هستند که چندین دهانک دارند و قطعات الکتریکی را جمع می‌کنند و آن‌ها را در مکان مورد نظر قرار می‌دهند. این دستگاه‌ها معمولا در ساخت تلفن‌های همراه، رایانه‌ها، تبلت‌ها و غیره و برای مونتاژ استفاده می‌شوند.

  •  دستگاه هوابرش: از دیگر انواع دستگاه CNC است که در آن از سوخت گاز به همراه اکسیژن برای برش فلزات استفاده می‌شود. چون مقرون‌به‌صرفه و استفاده‌اش آسان است طرفداران خاص خودش را دارد اما از آنجا که سرعت برش‌زنی آن پایین است، در برخی از صنایع از دستگاه لیزری و یا برش پلاسما به جای آن استفاده می‌شود.

  • دستگاه CNC روتر یا مسیریاب: این دستگاه از انواع معمول دستگاه‌های CNC است که می‌تواند چوب، فلز و پلاسیک را برش بزند و حکاکی کند. در این مدل کاربر روتر را دستکاری نمی‌کند و فقط اطلاعات را وارد رایانه می‌کند.

  • دستگاه پرینتر سه بعدی CNC: دستگاه پرینتر سه بعدی از انواع دستگاه CNC است و با فناوری مشابه دستگاه‌های CNC برش لیزر کار می‌کند اما در آن یک اکسترودر به کار گرفته می‌شود که تا زمانی که محصول کامل شود به آرامی پلاستیک را در حرکتی مداوم ته نشین کند.

  •  دستگاه فرز CNC: از دیگر انواع دستگاه CNC است که به جای لیزر در آن از ابزاری برای براده‌برداری استفاده می‌شود و برای برش زدن و یا حکاکی روی فلزات، چوب و انواع سنگ مناسب است. برتری این دستگاه نسبت به نوع لیزری این است که با دستگاه فرز می‌توان روی عمق برش و حکاکی تمرکز کرد.

  • دستگاه واترجت: در این دستگاه عملیات برش‌زنی توسط جریان آب پرفشار صورت می‌گیرد و در صنایع ساختمانی، هوافضا، شیشه، چوب، قطعه‌سازی و خودروسازی، غذایی، برق و نساجی کاربرد دارد.

  •  دستگاه CNC برش پلاسما: این دستگاه از دیگر انواع دستگاه CNC است که از آن برای برش چوب و فلز (به صورت دو بعدی) استفاده می‌کنند و به اندازه‌ی دستگاه‌های روتر به قدرت نیاز ندارد. این ماشین‌ها از یک مشعل پلاسما برای نفوذ به چوب یا ورق فلزی استفاده می‌کنند.

ویژگی دستگاه های cnc سنگ :
  1. این دستگاه دارای بدنه فولادی می باشد.
  2. امکان کار با نرم افزارهای سه بعدی را دارد.
  3. این دستگاه دارای سه محور میباشد.
  4. محورهای X و Y و Z ضدآب
  5. دستگاه cnc سنگ برای موارد زیرکاربرد دارد: آهن و فولاد، مس، آلمینیوم، سنگ مرمر و گرانیت و سایر انواع سنگ، MDF، چوب، پلکسی گلاس 
  6. دارای سیستم خنک کننده دوبل برای کار طولانی می باشد.

چرا دستگاه های cnc از اهمیت بالایی برخوردار هستند ؟

دستگاه سی ان سی یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که امروزه در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. این دستگاه کاربرد بسیار زیادی دارد و می توان آن را یک دستگاه مادر برای صنایع مختلف دانست. این دستگاه صنایع مختلفی را در بر گرفته و توانسته جایگاه خود را در این صنایع به دست آورد.
صنایع با استفاده از دستگاه CNC تلاش می کنند تا بهره وری خود را افزایش داده و روند کاری خود را بهبود بخشند. این دستگاه علاوه بر اینکه کیفیت کار را بالاتر می برد، دقت و سرعت را نیز به کار اضافه می کند. در واقع ورود این دستگاه به صنایع مختلف باعث شده تا پیشرفت این صنایع با روند سریع تری ادامه پیدا کند.

میز ناهارخوری استیل و میز ناهارخوری سنگی

در این مطلب سعی در شناخت میزهای ناهار خوری استیل و سنگی را داریم که در ادامه به توضیح و تشریح آنها می پردازیم :

میز ناهارخوری استیل :
امروزه میز ناهار خوری استیل به یکی از وسایل وسایل کاربردی در هر خانه ای تبدیل شده است. چرا که علاوه بر جمع شده اعضای خانواده به دور هم، نقش بسیار مهمی را در بالا بردن سطح دکوراسیون خانه نیز بر عهده دارد؛ پس بایستی میزی انتخاب شود که هم از زیبایی چشم نوازی و هم از استحکام خوبی برخوردار باشد تا بتواند مدت طولانی تری کارایی خود را به اجرا بگذارد. انتخاب میز غذا خوری استیل می تواند نیاز های شما را مرتفع سازد؛ استیل به کار رفته در این وسیله به دلیل درخشان، براق و یکدست بودن ظاهری شیک و زیبا به میز می بخشد علاوه بر این سبب افزایش دوام آن نیز می گردد.
سلیقه های متنوع افراد سبب شده که طراحان طیف وسیعی از مدل ها را مطابق با میل مشتریان به بازار ارائه دهند تا آنها از حق انتخاب بیشتری برخوردار باشند. انواع میز ناهار خوری استیل در دو سبک کلاسیک و مدرن راهی بازار می شوند. از ویژگی میز ناهار خوری در طرح کلاسیک، سطح براق آن می باشد که انتخاب جنس استیل با رنگ های طلایی و یا نقره ای می تواند گزینه ای ایده آل باشد. در طرح کلاسیک استفاده از دکوری هایی همچون قرارگیری لوستر در بالای میز می تواند زیبایی آن را دو چندان نماید. میز ناهار خوری مدرن که طرفداران بی شماری نیز دارد در عین سادگی از ظاهری نیز شیک برخوردار است. برای این مدل از میزها از صندلی هایی با رنگ های تمام مشکی و یا تمام سفید استفاده می شود.
 قیمت می ناهارخوری استیل تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد.  یکی از مهمترین پارامتر هایی که بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد کیفیت و میزان استیل به کار رفته در ساخت این نوع از میز ها می باشد. میزی که در ساخت آن تنها از جنس استیل استفاده شده با میزی که بخشی از آن استیل است دارای اختلاف قیمت است. ابعاد و اندازه آن از دیگر فاکتورهایست که دامنه قیمت را می تواند کم و یا زیاد نماید؛ چرا که میز ناهار خوری هشت نفره از میز ناهار خوری چهار نفره قیمت بالاتری دارد.

میز ناهارخوری با رویه سنگی :
رویه طبیعی سنگ میز ناهار خوری میتواند در انواع رنگ ها و طرح های طبیعی از میان سنگ های مرمریت، مرمر، گرانیت باشد که در انواع رنگ های تیره و روشن با طرح های رگه دار، موجدار، ساده، گل پنبه ای و … میتواند انتخاب شود. همچنین قالب شکلی این میز ها بر اساس سلیقه شما میتواند در انواع اشکال مستطیل ساده، بیضی، لبگرد با قطرهای متفاوت و اشکال خاص تولید شود. شایان ذکر است ابزار دور رویه نیز میتواند در انواع نیم گرد، پخ کامل و یا دوبل کار شود.


ویژگی میز ناهارخوری سنگی :

1- دوام و ماندگاری بالا


2- زیبایی منحصر به فرد

3- تنوع رنگی بسیار زیاد

4- مقاوم در برابر خط و خش

حکاکی روی سنگ و آشنایی با کاربرد این هنر باستانی

هنر حکاکی تاریخچه ای به طول حضور بشریت دارد؛ حکاکی نوعی کنده کاری روی سطوح مختلف سنگ، با استفاده از ابزار دستی در یا ماشین آلات مکانیکی و پیشرفته برای ایجاد نقش و طرح هایی تزئینی است. البته ممکن است از حکاکی برای ساخت مهر، طلسم، سرسکه (قالب مخصوص برای ضرب سکه) و... نیز استفاده شود که جنبه کاربردی دارد اما رایج ترین حکاکی های امروزی برروی سنگ های تزئینی مانند زمرد، یاقوت و عتیق با خراش یا شیارهایی ظریف و معمولا کم عمق هستند.

با هم به بررسی انواع روش های حکاکی سنگ می پردازیم :
1. حکاکی دستی روی سنگ
2. حکاکی روی سنگ با فرز انگشتی
3. حک کردن روی سنگ با اسید
4. حکاکی صنعتی با دستگاه cnc
5. حکاکی لیزری بر روی سنگ

نحوه اجرای هنر حکاکی بر روی سنگ چگونه می باشد؟
در روش سنتی هنرمند ابتدا سنگ مورد نظر را انتخاب کرده و در اولین مرحله طرح را روی سنگ می اندازند.
پس از آن با استفاده از قلح های مختلفی شروع به حکاکی می کنند. در این مرحله هنرمند باید اطراف طرح را با استفاده از قلم و چکش پایین برده و از برجسته ترین قسمت طرح اصلی شروع به کار کند. سپس با کامل شدن طرح، نوبت به سمباده زدن می رسد تا قسمت های اضافه و تیز صیقلی شوند. مواد اولیه مورد نیاز این هنر سنگ های از جنس مرمر، یاقوت و... می باشد که حکاک با توجه به خلاقیت و ابتکار خود عمل کرده و طرح هایی با اهداف تزئینی و کاربردی ایجاد می کند.

با هنر حکاکی و انواع روش های آن تا حدودی آشنا شدیم برای درک بهتر این هنر توجه شما عزیزان را به بررسی کاربرد هنر حکاکی جلب می نماییم :
1- طراحی دکور و دیزان ستون ها 
2- ایجاد نقش بر روی سنگ قبرها
3- زیباسازی سنگ های مختلف مانند یاقوت، زمزد، مروارید و سایر جواهرات

علت حکاکی بر روی سنگ را چه میدانید ؟
1- ماندگاری بسیار بالایی دارد و اگر در معرض رطوبت مستقیم قرار نگیرد تغییر حالت و رنگ نیز نخواهد داشت.
2- جلوه بسیار زیبایی و ماندگار از نوشته – علامت – لوگو یا نشان مد نظر شما ثبت میشود که به دلیل قرار گرفتن بر روی سنگ بیشترین اثر را بر روی بیننده خواهد گذاشت.
3- ترکیبی از هنر – دقت – ظرافت و تکنولوژی در سبک باستانی خواهد بود که با نور پردازی مناسب جلوه بسیار زیبایی در شب نیز پدیدار خواهد ساخت.


از تایل PVC بیشتر بدانیم

یکی از سقف های کاذب ساده بوده که جزء جدید ترین محصولات نیز به شمار می روند .

این مدل سقف کاذب پلاستیکی که به نام پلیوینیل کلراید ساخته شده است که یکی از مهم ترین نقش آن می توان به جلو گیری از اتلاف انرژی اشاره نمود چرا که مناسب ترین عایق برای در برابر صدا و حرارت می باشد .
به صورت کلی شایات است که انواع سقف کاذب پی وی سی شامل لوزی های کوچک و بزرگ ، مدل بامبو ، مدل دیجیتال و مدل ستاره می باشد که هریک از آن ها زیبای منحصر به فرد خود را دارا می باشد .
تایل های معرق از جنس پی وی سی هستند که روکش پشت آن ها از جنس طلقی پلکسی گلس می باشد که برای تمام محیط ها مناسب است. رنگاین سازه فومیزه است یعنی به صورت سفید هستند که می توان هر رنگ دلخواهی را روی آن اجرا کرد و قابلیت فرآوری با طرح چوب های جذاب یا رنگ های دلنواز و روشن را دارند.

البته در شرکت های تولیدی برای انتخاب راحت تر و فروش به صرفه تر تمام رنگ های دوست داشتنی این تایل ها را در مرحله ساخت رنگ آمیزی هم می کنند تا مشتری و خریدار انتخاب آسانی داشته باشد.

در انتخاب بهترین پانل pvc باید اطلاعات کافی در دست داشت چرا که این سازه ویژگی هایی را دارا می باشند که احتمال دارد که در صورت نا آگاهی یک محصول بی کیفیت و تقلبی را در دام خریدار بیوفتد که این مورد ها عبارت اند از:

1- ضد آب بودن سازه یا به روشی دیگر مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. که از آن می توان در محیط های پر رطوبت و در معرض آب مانند: استخر ها، حمام ها، سرویس های بهداشتی استفاده کرد.

2- قابل نصب کردن cnc با برش های لیزری به شکل دلخواه، این محصول در رستوران ها و کافه و دیگر اماکن تفریحی و عمومی سر پوشیده فضای جالبی را ایجاد می کند. همچنین در منازل مسکونی تنها از یک ردیف در وسط و یا به صورت طرح های چهار خانه ای در کنار آسمان مجازی یا سقف های طلقی پلکسی گلس رنگی برای چند برابر کردن زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند.

3- به عنوان یک تکمیل کننده زیبایی در کنار سقف های کناف.

4- قابلیت نور پردازی در درون این سازه ها، چرا که این عمل زیبایی وصف نشدنی را تلقی می کند. رشته های نور کار شده با توجه به لیزر cnc راه اندازی می شوند.

5- رنگ آمیزی دلخواه از مزیت دیگر تایل های معرق می باشد.

6- امکان جابه جایی در این محصول وجود دارد و نصب کردن آن ساده است. این سازه هم مانند سقف های کاذب کناف در ابعاد 60*60 نصب می گردند. به این منظور که سازه زیرین آن با دیگر سازه های گالوانیزه نصب می شود و در هر بازه زمانی احتیاج به اضافه کردن و یا حذف کردن قطعات معرق شده می توان آن را با سایر پانل ها عوض کرد و این امر به آسانی و بدون نیاز به نصاب امکان پذیر است و خود فرد می تواند آن را اجرا کند.

کاربرد تایل PVC در ساختمان سازی و نمای داخل منزل به شرح زیر می باشد : 
  • نور پردازی آن متناسب با سقف انجام می شود و نیاز به وسیله روشنایی دیگر مثل لوستر و لامپ ندارد.
  • جذابیت دکوراسیون داخلی را چند برابر می کند.
  • از فضای تکراری و خسته کننده در دکوراسیون داخلی جلوگیری می کند.
  • تایل pvc در ساختمان از پر کاربرد ترین موارد در ایجاد سقف کاذب و دیوار پوش ها است که به تایل پی وی سی معرق، تایل pvcطرحدار، دکوراتیو pvc معروف هستند. این سازه ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند که شامل:
    سقف کاذب پی وی سی 60*60
    سقف کاذب پانل pvc (پانل طولی)
که در دکوراسیون ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، استخر، سرویس بهداشتی، حمام، محیط های بهداشتی درمانی همچون کلینیک ها و بیمارستان ها، آرایشگاه ها از این سازه استفاده فراوانی می شود و نظر افراد زیادی در سراسر دنیا را به خود تغییر داده است که در اکثر محیط هایی که رفت و آمد در آن وجود دارد چه در میهمانی های خانوادگی و چه در اماکن عمومی نقش آفرینی در طراحی دکوراسیون داخلی را این سازه ایفا کرده است.






آشنایی با سنگ تایل

سنگ تایل از کلمه فرانسوی Tuile وام گرفته است که خود از کلمه لاتین Tegula کاشی سقفی به معنی خشت آتش گرفته شکل گرفته است. تایل یک شیء نازکی است که به شکل مربع یا مستطیل درآمده است. این سنگ یک محصول نهایی است که بعد از ساخت دیگر دچار تغییر نمی شود. به طور کل می توانیم بگویم تایل یک قطعه ساخته شده از مواد سخت است که با سرامیک، سنگ، فلز، خاک رس پخته شده و حتی شیشه پوشش داده می شود. این سنگ کاربرد بسیار زیادی در ساختمان سازی دارد. در ادامه به معرفی کاربردهای سنگ تایل می پردازیم.
سنگ تایل همانند سنگ اسلب ، نوعی از برش سنگ می باشد و نه جنسی از سنگ .
مزیت استفاده از سنگ تایل به شرح موارد زیر می باشد :
  • حمل و نقل و برش آن هزینه کمتری دارد و ارزان تر است.
  • می توان آن ها را با ابزار مخصوص برش های دقیق و حتی میلی متری داد .
  • قابل سفارش در ابعاد دلخواه است .
  • به دلیل ابعاد کوچکتر و دلخواه پر کاربرد تر است.


ار سنگ تایل در قسمت های مختلفی از منزل می توان استفاده نمود که از مهمترین آنها می توان به مکان های زیر اشاره داشت :
  • سالن‌های پذیرایی
  • نمای داخلی ساختمان
  • سرویس های بهداشتی
  • کف آشپزخانه
  • دیوار
  • نمای خارجی 
در بررسی سنگ های تایل از مهمترین نکات آگاهی نسبت به تفاوت این سنگ با سنگ اسلب می باشد به همین منظور توجه شما را به آشنایی با این تفاوت ها جلب می نماییم :

تفاوت در اندازه برش این دو سنگ (سایز): سنگ اسلب با تایل در اندازه نیز با هم متفاوت هستند به این صورت که در سنگ های اسلب در ابعاد بزرگ برش زده و برای استفاده در ساختمان سازی، توسط ماشین آلات بزرگ یا چرخ های مخصص انتقال داده می شوند در حالی که سنگ های تایل در سایز های کوچکتری چون 40 در 40 و … برش داده می شوند.

تفاوت در شکل سنگ اسلب با تایل : سنگ های اسلب پس از برش خوردن؛ قابلیت مجدد تغییر شکل را دارند اما در سنگ های تایل پس از برش خوردن طرح نهایی، به این دلیل که لبه های کار بسته و روی کار جلا داده می شود، دیگر نمیتوان آن را تغییر داد و با تغییر مجدد آن، سنگ تایل، شکل اولیه خود را از دست می دهد.

تفاوت  قیمتی : قیمت سنگ اسلب به دلایل زیر بیشتر از سنگ های تایل می باشد.

انواع سنگ های تایل :
  • تایل ساده : تایل گچی ساده یکی از پرکاربردترین و ساده ترین مصالح ساختمانی سقف کاذب میباشد. از آنجا که صفحات روکش دار گچی ساده بدون سوراخ هستند پس عایق صوتی ندارند و صدا را برمیگردانند.
  • تایل گچی با روکش : این صفحات نیز جزء دسته تایل های گچی ساده هسستند. با روکشی از آلومینیوم تولید و عرضه بازار می شوند و برای مکان هایی چون آشپزخانه، حمام، دستشویی و استخر که دائم با آب و رطوبت سروکار دارند مناسب هستند.

  • بدون روکش : تایل گچی ساده ای میباشد که این نوع صفحات روکش ندارند.
  • تایل PVC : این نوع تایل دارای روکش pvc طرح دار هستند که در چند طرح مختلف تولید میشوند، این صفحات از یک پوشش آلومینیومی در پشتشان برخوردار هستند. از مزایای این محصول میتوان به طرح ها و شکل های ظاهری زیبا، عدم نیاز به رنگ آمیزی، تمیزکاری آسان، ضد آب بودن و… اشاره داشت.
  • تایل گچی پوشالی : تایل گچی پوشالی از پشم چوب طبیعی و پودر مگنزیت که با آب مخلوط و مستحکم شده اند، تشکیل شده است. این محصول در برابر ضربات مکانیکی، رطوبت و صوت مقاوم بوده و برای آکوستیک نمودن فضاهای آموزشی، استخرها، ساختمان های اداری و غیره بسیار مناسب می باشند.
  • تایل گچی معدنی : تایل های معدنی AMF)) قابلیت جذب صوت بالایی دارند و ارتعاشات و انعکاس صوت در فضا را کنترل می کنند بنابراین با جذب ارتعاشات از ایجاد همهمه در فضا جلوگیری میکند و محیط آرام و مطلوبی فراهم می سازد. این محصول صد درصد قابل بازیافت است و از هرگونه مواد شیمیایی مضر مانند آزبست و فرمالدهیدها عاری میباشد.
  • تایل گچی فلزی : این تایل ها روکش آلومینیومی دارند و در سازه های T24 مورد استفاده قرار میگیرند.